17 augustus 2017

Over ons

Inzetbaar, continuïteit, flexibel en proactief – die vier termen zijn kenmerkend voor J. van der Ploeg Dienstverlening, actief in de Stedendriehoek en de Achterhoek. Vanaf 1994 nemen wij opdrachtgevers facilitair werk uit handen met een breed pakket van diensten en producten.

In september 2015 overleed de naamgever van en inspirator achter schoonmaakbedrijf J. van der Ploeg Dienstverlening na een slopend ziekbed. Zijn vrouw Natascha nam op dat moment het moedige besluit het levenswerk van haar echtgenoot voort te zetten en samen met bedrijfsleider Peter Hiddink en objectleidster Petra van der Kemp ervoor te zorgen dat opdrachtgevers zakelijk gesproken niets zouden merken van dit enorme verlies. Daar blijken wij buitengewoon goed in te zijn geslaagd. De passie voor schoonmaken is binnen ons hele bedrijf duidelijk voelbaar én zichtbaar.

Tot de kernactiviteiten behoren onder meer het schoonmaken van kantoorpanden, scholen, horeca en medische praktijkgebouwen. Verder ook specialistische reiniging zoals glasbewassing, vloeronderhoud, gevelreiniging, trappenhuisreiniging en het leveren van schoonmaakartikelen en entreematten. Maatwerk is het sleutelwoord. “We werken niet met standaard werkprogramma’s, maar luisteren echt naar de wensen van de klant. Bij nieuwe opdrachtgevers loopt onze objectleidster of wijzelf de eerste week mee om eventuele knelpunten te signaleren”, verklaart directeur Natascha van der Ploeg. “Ook kijken we dan wie van onze medewerkers het beste bij de klant past. In een industriële omgeving is het heel anders werken dan in een kantoor, school of fysiopraktijk.”

Flexibiliteit is een van de pijlers bij J. van der Ploeg Dienstverlening. Ook als de medewerker uitvalt, garandeert J. van der Ploeg Dienstverlening klanten continuïteit van de schoonmaak. Een goede interactie tussen klant en medewerker is eveneens belangrijk. Elke locatie beschikt over een digitaal logboek voor klant en medewerker, waarin beiden opmerkingen kunnen noteren. “Meedenken, anticiperen en proactief handelen is onderdeel van hun verantwoordelijkheid, medewerkers zijn onze ogen en oren op de werkvloer,”, aldus Hiddink.

Medewerkers worden zorgvuldig geselecteerd en krijgen een goede opleiding. “Verantwoordelijkheidsgevoel is belangrijk, net als zelfstandig kunnen werken, een open blik en een flexibele instelling. Bovendien beschikken al onze medewerkers over de basiskennis om hun werk veilig, ergonomisch en efficiënt te doen”, zegt Van der Ploeg. Verder bezit J. van der Ploeg Dienstverlening het OSB-keurmerk dat opdrachtgevers beschermt tegen sancties van bijvoorbeeld de Belastingdienst en de Arbeidsinspectie. “Ook onderschrijven wij de Code Verantwoordelijk Marktgedrag. Schoonmaken is een lichamelijk zwaar beroep en we vinden het belangrijk dat onze 70 medewerkers dit onder een verantwoorde werkdruk kunnen uitvoeren.”